Saturday, December 10, 2011

I-City, Shah Alam

JOM JALAN-JALAN KE I-CITY, SHAH ALAM

Balik jer dari Cameron (tiba kat K.L Sentral dalam 8.30pm), plan seterusnya ialah mengunjungi I-City!! Walaupun letih, namun kitaorang msh teruja nak jalan-jalan! Sy & Sel naik komuter kat K.L Sentral ke Stesen Komuter Batu Tiga. Nasib baik la tak lama sangat tunggu.. Sebenarnya dah lama dan rasa malas nak naik komuter, tapi sebab adik tinggal kat Subang Jaya, terpaksa jugak ler.. Bila kitaorg sampai adik dah tunggu dan ready nak bawak kitaorang ke I-City.. Let's go!!

Mungkin sebab seronok dgn cuaca sejuk kat Cameron, datang sini cuaca plak panas.. tetiba rindu plak kat Cameron... hehehe.. Namun, I- City pun x kurangnya dengan Cameron; happening dan ramai org2x berkunjung kat sini. Mula-mula dengar nama ni.. hairan jugak apa kaitan dengan elektrik? knapa tak bubuh nama E-City jer.. hehe..

Besar dan luas jugak kwsn I-City ni.. Adik ada bgtau yg pokok-pokok elektrik baru sentiasa ditambah dan semakin canggih & cantik.. Kitaorg ronda2x dlm kereta dulu tgk keadaan sekeliling.. Tua, muda, besar, kecil semua ada di sini.. Rupa-rupanya dalam ni pun ada mini train yang mengelilingi kawasan pokok2x elektrik dan mcm2x lagi seperti merry go round..

Kitaorg tak lama kat sini, jalan-jalan ambik gambar dan singgah sebentar beli light-stick utk konsert 2pm keesokkan malamnya.. hehehe..

Baiknya:
1. Pokok-pokok buatan yang warna-warni mmg memikat dan memukau pandangan.. Lain sgt dari pokok-pokok biasa yang kita lihat.. hehehe
2. Kawasan luas sesuai utk rekreasi (ada skrin besar di tengah-tengah, mmg molek la santai-santai sambil tgk movie)
3. Pelbagai permainan ada di sini - budak-budak, remaja dan org tua boleh enjoy
4. Di samping pokok, terdapat jugak replika haiwan spt dinasour, lembu, kuda, panda.. etc.. dan replika bot dan mcm2x... hhaha.. subjek yang baik utk posing-posing sakan nih..
5. Kedai makan dan pelbagai fasiliti jugak la dalam I-city nih. Senang nak cari..

Buruknya:
1. Parking fee yang mahal - RM10.00 (mgkn kitaorg masuk ke dalam building, sbb tu byr mahal kot.. ntahla..)
2. Sepanjang berjln-jln kat sini, x dak plak jumpa kerusi utk duduk.. patutnya ada tmpt duduk, barulah 'mesra pelanggan'.. kan?

Gambar2x:
Sila klik gambar utk paparan lebih jelas :)













3 comments:

  1. byk na soklan tuk :p
    -pokok mena ka ?
    -xdo ais upo snow world ka xD
    -besar ka tmpt yo?

    ReplyDelete
  2. Soalan byk yo lh bgs..pokok warna warni yo pokok bulak. Besar juak lah ctuk. Ado pos ofis mini indah d ctuk, 7 eleven, kfc.. Ado rumah ais ctuk, tp kmk urg x sempt pg.

    ReplyDelete
  3. Salam saya nak tanya satu soalan, Saya akan ke UK utk sambung study dan boleh tak bank CIMB digunakan di oversea?? untuk transfer elaun semua.... ke lebih baik guna bank macam Barcalys ke,,, ??

    Thank you

    ReplyDelete